جبلی: تبلیغات بازرگانی نمایشگاه دائمی رونق اقتصادی کشور است
جبلی: تبلیغات بازرگانی نمایشگاه دائمی رونق اقتصادی کشور است
رئیس رسانه ملی، تبلیغات بازرگانی را ویترینی به‌وسعت ایران برای نمایش و شناساندن محصولات و دستاورد‌های عرصه صنعت و اقتصاد دانست.

پیمان جبلی در آیین اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی‌اقتصادی آگهی‌های بازرگانی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن عید مبعث، اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که درکنار فعالان اقتصادی، بنگاه‌ها، شرکت‌ها و کارآفرینان حرکت می‌کنیم و امیدواریم با دستان قوی و عزم بلند این تلاشگران جهادی، گشایش‌های بیشتری برای هم‌وطنان در حوزه اقتصاد حاصل شود.

وی افزود: نقاط درخشان و توفیقات گوناگون اقتصاد و صنعت معاصر در کشور عزیز ما طی بیش از چهار دهه اخیر، همزاد با رسانه ملی است و اگر نسل‌های مختلف، ویژند‌ها و به‌خصوص قدیمی‌تر‌ها را می‌شناسند، قطعاً صداوسیما در آن مؤثر بوده است؛ زیرا ما نیز به‌عنوان ویترینی به‌وسعت ایران، فعالان اقتصادی را همراهی و محصولاتشان را در صحن جامعه معرفی کرده‌ایم.

جبلی با بیان اینکه رابطه رسانه ملی با تولیدکنندگان و صنعتگران فراتر از صرف یک قرارداد تجاری است که آنها محصولاتشان را از قاب تلویزیون به مردم معرفی کنند و صداوسیما هم درآمدی از این مسیر کسب کند، گفت: رسانه ملی در فرازوفرود‌های مختلف کشور همواره تلاش کرده در خدمت فعالان اقتصادی و همراه آنان در مسیر طی‌شده قرار گیرد و به رونق بازار مدد برساند.

رئیس سازمان صداوسیما از شرایط و دشواری‌های مختلف اقتصادی در دوران پس از انقلاب یاد کرد و به صاحبان بنگاه‌های اقتصادی حاضر در مراسم گفت: ما در دوران‌های مختلف خوشی و ناخوشی اقتصاد ایران و بالاوپایین شدن شرایط کشور از رکود گرفته تا دیگر موقعیت‌ها همواره سعی کردیم در کنار فعالان اقتصادی و دستگیرشان باشیم.

وی برای تأکید بر لزوم همراهی رسانه ملی با فعالان عرصه صنعت و تولید کالا، گریزی نیز به بیانات اخیر رهبر انقلاب زد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز در بازدید از توانمندی‌های بخش خصوصی، رسانه را ملزم دانستند که باید برای نمایش این دستاورد‌ها همراهی کند. به‌باور ما هم این مصداق یک نقش‌آفرینی ملی است و رسانه ملی سعی در ایفای این نقش دارد.

جبلی با اشاره به اثرگذاری قابل‌توجه تبلیغات بازرگانی بر نگرش، رفتار و باور مخاطبان، خطاب به شرکت‌کنندگان مراسم گفت: ما شما را همکار فرهنگی خودمان می‌دانیم و معتقدیم به تبلیغات بازرگانی باید در نقش نمایشگاه رونق اقتصادی کشور بنگریم که مبین زنده بودن جریان تولید، وجود اشتغال و مجاهدت‌های شبانه‌روزی شماست که نشان هویت ملی را سر دست گرفتید، با چنگ‌ودندان از آن محافظت و ثابت کردید مانعی بر سر راه تولید در کشور وجود ندارد؛ کمااینکه تنوع محصولات بازرگانی هم بهترین ویترین برای نمایش زنده بودن اقتصاد کشور است. این پیوند تاجایی است که گاهی که به ندرت تنوع محصولات بازرگانی در در تلویزیون کم می‌شد، فعالان و مسئولان نگران وضع اقتصادی کشور می‌شدند.

رئیس سازمان صداوسیما در بخش دیگری اضافه کرد: همه ما دلمان برای فرهنگ ایران، سبک زندگی ایرانی اسلامی‌مان می‌تپد، دغدغه فرزندانمان را داریم؛ همان‌طور که مطمئناً شما هم معتقدید پیشرفت کشور را باید برجسته و امید را باید به دل جامعه تزریق کرد.

وی با تصریح بر اهداف مشترک رسانه ملی با فعالان اقتصادی و دغدغه‌های مشترک فرهنگی برای ارتقای تمدن عظیم ایرانی اسلامی، گفت: باور ما آن است که شما نیز در تحقق این هدف، با ما به‌عنوان دستگاه مروج فرهنگ شریکید که سبک زندگی ایرانی اسلامی ترویج شود. همچنین باید با ترویج و تشویق فرزند آوری جوانی جمعیت را تقویت کنیم و بذر امید را در جامعه بپراکنیم؛ زیرا برای نوآوری، پیشرفت اقتصادی و آینده درخشان کشور، نیازمند جوانانی با انگیزه و مستعد و پر تلاش در آینده هستیم.

جبلی تأکید کرد که در ساختار‌های مختلف برنامه‌سازی نیز درصدد تحقق این اهدافیم و از بنگاه‌ها و کانون‌های اقتصادی برای نمایش هنرمندانه محصولات و توجه به این اهداف تشکر می‌کنیم.

وی در فراز دیگری عنوان کرد: هدف ما در رسانه ملی از تعامل با کارآفرینان و فعالان اقتصادی صرف کسب سود نیست، بلکه نشان دادن افتخارات کشور در خودکفایی، کارآفرینی و خلاقیت و نوآوری است.

رئیس رسانه ملی افزود: دراین‌میان، حتی اگر تکلیف درآمدزایی برای تأمین بودجه نداشتیم هم با افتخار دستاورد‌های اقتصادی و بنگاه‌های اقتصادی و تجاری را تبلیغ می‌کردیم؛ زیرا وظیفه ذاتی ما تلاش هنرورزانه برای بازنمایی رشدو کمک به اعتلای کشور است. برای همین، چالش‌های شما را درک می‌کنیم و امیدواریم با کمک شما در پیشبرد اهداف کشور و رسیدن به توسعه پایدار در کنار حفظ مبانی فرهنگی مان ایفای نقش کنیم.